Monday 18 November 2013

Menang, menang. Kami juara Malaysia...

Pada 17 November, berlansung pertandingan World of Tanks, Malaysia National Series. Team aku, The Forgotten (tahun lepas dikenali sebagai Urban Gamers) berjaya merangkul Juara. Champion boh, champion.


Dengan mereka ni jugaklah, impian aku nak merasa jadi wakil Malaysia untuk main game tercapai pada tahun 2012 bila kami mewakili Malaysia ke Kunshan, China. Walaupun line up ada tukar sikit, tapi semangat masih sama. Tak tahulah kalau kami akan wakili Malaysia lagi lepas menang yang ni, namun yang pasti, we going to enjoy this moment as long as it lasted.

Walaupun kami menang, dan sepatutnya kami gembira, sebelum tarikh keramat ni, macam2 dah berlaku pada ahli-ahli kami. Sorang eksiden motor, lagi sorang pula baru kehilangan bapa tercinta. Itu merupakan sebahagian cabaran yang kami terpaksa tempuh sebelum ini. Ni tak campur lagi cabaran2 lain. Korang memang best of the best among the best!


Aku paling gembira, sebab aku dapat buktikan yang gamers bukan sampah masyarakat, dan kemenangan ni aku hadiahkan buat isteri dan anak tercinta, tak lupa juga buat emak, yang selama ini tak pernah putus2 berdoa agar aku berjaya dalam apa bidang yang aku ceburi. 



Emak memang steady dan awesome, sebab sejak aku minat main game, emak la yang beli Nintendo & PC untuk aku dan adik2. Aku ingat lagi emak cakap "kalau main game, duduk rumah dengan adik beradik lagi elok dari keluar merayap tak tentu hala" Emak memang steady.

Aku juga rasa sedikit terkilan, sebab arwah Ayah tak dapat lihat kemenangan aku. Dia sempat lihat aku menang tahun lepas dan mewakili Malaysia ke China, dan aku ingat lagi yang dia cakap "tak sia-sia kau main game tank hari2. Ayah bangga dengan kau Pul (nama singkatan aku)". Aku akan tetap pegang kata2 keramat ayah pada aku, dan akan aku sampaikan pula pada anak2 aku. "Kalau nak buat sesuatu, buat betul2, make it serious. Main game, main betul2. Prove to the people that what you doing is worth it". Ayah, aku dah buktikan pada mereka dan pada dunia, apa yang aku buat selama ini tidak sia-sia.

Until next time, gua gerak dulu...

1 comment: